5 Aralık 2010 Pazar

Blogçuluk ve Okutturu

Bloglamanın var olduğu günümüzde insanlar blog okuyor. Görülebilecek bir yerlere oraların görülebilecek yer olma olayı ama özellikle ama kalınından düşünülerek bir şeyler yazılması, inanmayacaksınız ama, popüler. Şimdi ilk cümlemi siktiredin.

Şimdi ben parodi yağmurlarıyla yıkanmış şakalı ilkbahar çiçekleri şeyolsundan ilhamla gidecektim ama iş okunurluk açısından yarağa gidiyor, geride kalan yazıyla ilgili düşüncemi devam eden yazıya eklemleyerek okuyana ''ya ben de sendenim ya bakma :)'' demeye gitmeye karar verdim; okunurluğu bozma pahasına 3 'gitme' kullanıp yazıların şekilselliğine duyduğum garip ilgiyle bağlantılı bir tatmin yaşayarak. Şekilsellik falan demem de yanlış anlaşılmasın ha, yazının biçim, şekil, biçem edebiyat kavram bilmemnelerini iyi bilmiyorum ama kafadan kavram atamaya >girerim. Öyledir. Ve bence gelin yazımın o ikinci cümlesinden konuşmaya devam edelim -ki başlamamıştık:

Görülebilecek bir yerlere -doğal olarak- görülebilecek bir şeyler yazmak popüler oldu; işin başından beri; şöyle çağlardır. Benim bunda yer almam lise sondan hemen sonra ekşi sözlük'te yazmaya başlamamla gerçekleşti diyebilirim. Çok fazla şey yazmadım; kelimeleri yazının şekil gibi şekli hoşuma gitsin diye seçtim, noktalama işaretlerini kendime göre kullandım, ortamı fazla ciddiye alamadım. Bikaç yıl geçti atıldım. Ve üç ay oluyor atılalı şimdi; hayin, belki çakal bir moderatörün iş yükü isyanına kurban edilişimden beri üç ay. Ben uçtum ama hiç bir uçuş sonsuz olmaz gençler; buraya kondum...yuvam, evim, blogum, tatmin aracım, artık burası, burada yazacağım.

İşte sonra, blog yazıyorsan okunmalı. Okunacağını düşünmeden, yazmış olmaya yazarım derdim ama yanlış o; işin içinde bir iletişim isteği var; en azından kendimde görebiliyorum. Yazma ihtiyaç gidermesi iletişim kurmadan çok bağımsız değil. Bakınız; çok şükür, imkanlar verilmiş; kullanmayayım mı? Kullanmayalım mı? Kullanalım diye cevap bulup ona göre ettiğim hareketin sonucunu gördünüz. Saat dilimceğzimde saat sabah yedi buçuğu geçti. Aydınlıkta iyi uyunmuyor.

1 yorum:

  1. Benim hoşuma falan gidiyor böyle yazmak ama okunur değil neaparsın. Tam olarak üni hazırlıkta yazarlığı onaylatmıştım ayrıca, hey gidi...

    YanıtlaSil