12 Aralık 2010 Pazar

Anlaşılmak ve İbrahim Üzülmez


Aylardan Nisan, yıllardan 2008...Aerospatiale-British Aerospace 'Concorde' tipi futbolcu demişim. ''Ne var ki artık yüzü yere bakar halde [burun manivelası] havalanmaya çalışan bir Concorde gibicesine solda yüzü yere bakar halde kollarını çırparak depar atan Deli İbrahim'i bile göremiyoruz, hep yerde, hep yere düşmüş vaziyette...yaşlanmış Concorde'un düşüşü de sonunu getirmişti, lütfen, İbrahim abi; bu sezon sonu jubileni yap, krallar gibi ayrıl. Kıral Hakan Şükür'ümüz olma.''

***günümüze geçiş***

Dolanıp bişeyler yapan bilinçler olarak arada şaka maka pek çok şeyi anlıyoruz. Sürüyle şeyi anlayan karşı kişi bizi de anlasın diye düşünmek bu bakımdan pek sıradışı bir şey olmaz. Başka, girmek istemediğim bakımlardan sıradışı ve incelenesi olabilir onu bilemem. Anlaşılma isteği; anlaşılma isteği sıradışı olmamakla beraber hakça da bir şeydir. Benden yöne bulanıklaşan bir şey bazen. Ben anlaşılma düzeyimi, zaman düzleminde olmasa da yer cinsinden ve kimi noktalarda yoğunlaşır halde merak ediyorum kesin ama, ''anlaşılma'' 'yı genel olarak merak etmeye karar vermiyordum yakın zamana kadar. Artık anlıyorsunuz ki merak ediyorum, hüküm verilmiş:

Anlaşılma yapı olarak çok acayip bir şey. Tanım olarak çok basit dururken pratikte tamamen var olabileceğinin [pratik içinde var olması] bile şüpheli olduğunu görüp o ne durmakmış dediğiniz ve tarafınızdan anlaşılamadığını anladığınız da bir şey, bir ilginçlik. Tabi bir de bu anlaşılma işini işleyişi üzerinden incelerken faktör manyağı olmak işten değil, bunu uyunmamış gecenin sonunda yapmak içten değil; içten gelmiyor. Kazımayalım. Ya aslında...neyse siktret.

Anlaşılmış olabilme merakım beni köşeli parantez koymuş yapan; anlaşılma isteği çocuğundan, ergeninden başlayıp büyüğüne, çok büyüğüne nice insanı sarıp dürtükleyen; anlaşılmak bir birey olarak tek ve hür, ve bir sosyal dokuda kardeşçesine. Evet 'durum' olarak öyle son noktalı virgülden sonrası, temenni bazlı betimleme -> ı-ıh [değil]. İbrahim Üzülmez'i anlayamamışım. İbrahim Üzülmez bugün kimi maçlar için düşündüğümde, yerine ligde daha iyi bir adam bulup koyamadığım bir adam. Süreç akarken o da bazı şeyleri anladı ben de, hepimiz bazı şeyleri anladık ->Anlayıverelim bi zahmet amınakoyayım milyon kavrangının içinde. Anladığımız şeylere katalım, daha anlayalım; anlama Delinho'yu veya bizi götürebileceği nispeten iyi yer açısından da çok önemli anlayalım ki. Şu sabahın kör vakti itibariyle anlaşılmaya çalışılmak da, anlamaya çalışmak da benim gözümde pırlanta pahasındadır ve bu tip uğurlarda uğraşanlar güzel hatun olanlar hariç benim kardeşimdir; bunu ve zamanın bir kuytu ekşi sözlük girisinde sevmemek için çok neden var olan H. Şükür'e biraz haksızlık yaptığımı ilan ediyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder